Content marketing, czy działania SEO? Co wybrać na bloga firmowego?

Data dodania: 15.02.2018


Założyłeś właśnie bloga firmowego i zastanawiasz się jak zabrać się do publikacji treści? Podpowiemy, jak to zrobić, aby cieszyć się dużym zasięgiem i pozytywnymi efektami.

Na początek zastanówmy się nad definicją dwóch kluczowych pojęć w blogowaniu – SEO oraz content. Najprościej mówiąc – SEO to po prostu pozycjonowanie, czyli działania prowadzące do jak najłatwiejszego odnalezienia danej strony internetowej, poprzez użycie określonych fraz kluczowych w przeglądarce. Działania SEO przechodzą swojego rodzaju ewolucję – jeszcze nie tak dawno, opierały się one na stronach zapleczowych i katalogach – Google jednak wprowadziło zmiany, które doprowadziło do tego, że pozycjonowanie stało się bardziej wymagające. Ta przeglądarka promuje zdecydowanie jakościowe teksty – oznacza to, że nie wystarczy zalinkować do swojej strony z innych sztucznie utworzonych serwisów – to rozwiązanie albo nie zadziała, albo nie będzie wystarczająco skuteczne.

Strony www Szczecin

Na szczęście możemy sobie poradzić z problemami pozycjonowania – czas opowiedzieć o content marketingu. Od kilku lat zyskuje on na popularności i przeżywa prawdziwy rozkwit. Conent marketing opiera się na tworzeniu wartościowych treści, która są atrakcyjne dla użytkownika, dzięki temu, że mogą pomóc mu w rozwiązaniu danego problemu. Przykładowo – jeżeli twój blog firmowy działa przy sklepie e-commerce specjalizującej się w sprzedaży rowerów – nasze artykuły na bloga powinny podejmować tematykę dbania o rower czy dokonywania drobnych napraw. Możemy również iść o krok dalej i zaproponować rowerzystom ciekawe ścieżki rowerowe i inne miejsca, w które można się udać tym środkiem transportu. Pamiętaj, że nie musi to być sam tekst – wpis na bloga może zawierać również grafikę, filmik lub inny materiał – to tylko uatrakcyjni przekaz.

Komunikacja z czytelnikami – na tym powinien opierać się wartościowy content marketing. Treść powinna być stworzona w taki sposób, aby dawać możliwość interakcji z odbiorcom i tym samym budować relację, która przetrwa dłużej, niż jednorazową wizytę na twoim blogu. Dzięki content marketingowi możemy pokazać firmę w sposób profesjonalny, podkreślić jej doświadczenie i udowodnić, że chce ona wejść w wartościową relację z klientami, a nie tylko sprzedawać.

Pamiętaj jednak o tym, że content marketing oraz działania związane z SEO są ze sobą ściśle powiązane – jeżeli zależy Ci na dobrych efektach, powinieneś połączyć je ze sobą, aby mogły wzajemnie wspierać się w promowaniu twojego bloga. Aby zrobić to w najlepszy możliwy sposób – warto zgłosić się do profesjonalnej agencji content marketingu. W takim miejscu tego typu kampania pozycjonujące były przeprowadzane wielokrotnie.

Strony internetowe Szczecin